Skip to content
Pink Unicorn Studio PINK UNICORN STUDIO
  • Strona główna
  • O mnie
  • Aplikacje
Site Search

Strona Główna » Optymalizacja nagłówków – pozycjonowanie

Pozycjonowanie

Optymalizacja nagłówków – pozycjonowanie

  • 1 listopada 2017
  • by Magda

Myślałaś, że optymalizacja title załatwi sprawę i Google zacznie Cię kochać? Nic bardziej mylnego! Dobre title to początek, a zabawa dopiero się zaczyna.

Tak naprawdę jesteśmy dopiero w przedsionku SEO, pozycjonowania i uwierz, najlepsze dopiero przed Tobą. Mimo, że wiesz już ile znaków ma SEO title i wiesz już gdzie je ustawić to tak naprawdę jesteś na początku dobrej drogi do optymalizacji strony pod SEO. Równie ważne co title są nagłówki na stronie.

Gdzie jest nagłówek H1?

Jak sprawdzić gdzie masz H1 na stronie? Możesz albo: wejść w źródło strony (wciśnij Ctrl + U, lub na stronie kliknij prawym przyciskiem myszy i kliknij -> ‚wyświetl źródło strony’), albo możesz najechać myszką na interesujące Cię miejsce (spróbuj na tytule tego wpisu) i kliknij prawym przyciskiem myszy. Znajdziesz tam opcję ‚Zbadaj element’. Gratuluję, znalazłaś nagłówek H1!

Oczywiście, jeśli nie wiesz, gdzie szukać nie musisz klikać gdzie popadnie. Dużo łatwiej Ci będzie wejść w źródło strony (Ctrl+U) i wcisnąć Ctrl+F (uruchomisz w ten sposób wyszukiwarkę) i wpisać tam najlepiej <h1

Nie wpisuj ‚<h1> ponieważ (nie wnikając za bardzo w szczegóły), często do nagłówka przypisana jest klasa np. u mnie jest to ‚post-title’, więc wpisanie <h1> spowoduje, że błędnie założysz, iż nagłówka H1 u mnie brak 😉

Co to jest nagłówek H1?

Nagłówek H1 to po prostu znacznik HTML. Czym jest znacznik? Tym, co piszesz (lub nie piszesz, jeśli masz to szczęście i korzystasz np. z WordPressa) w tych znakach: <>. U mnie nagłówkiem H1 jest tytuł tego (i każdego innego) wpisu na blogu.

Same nagłówki najłatwiej sobie wyobrazić na zasadzie gazety: w gazecie masz tytuł artykułu, napisany wielkim fontem, potem znajduje się zajawka i artykuł podzielony na sekcje z podtytułami. Tymi podtytułami są właśnie nagłówki.

Najlepiej to zobrazować na podstawie poprzedniego wpisu:

Tytuł wpisu zawsze oznaczam nagłówkiem H1. Jeśli templatka (skórka) WordPressa tego nie umożliwa – zmieniam to w kodzie. Tytuł ma być jako H1 i kropka. Potem daję nagłówki H2 i – właściwie tyle. Czasami dodaję H3, ale tylko jeśli sytuacja tego naprawdę wymaga. W tym przypadku mogłabym dać nagłówek H3 gdybym chciała coś dopisać w ‚Gdzie jest title strony‚ np. gdybym chciała pokazać gdzie widoczne jest title strony będąc na stronie, a gdzie np. w wyszukiwarce (co właściwie mogłam zrobić 😀 ).

Widzisz, że podlinkowałam wyżej fragment o tym gdzie jest title strony? To celowy zabieg mający na celu zbudowanie siatki linków wewnętrznych – o tym będę pisać w którymś z kolejnych wpisów, więc warto czekać!

Ile dawać nagłówków na stronie?

Oprócz sławnego ‚to zależy’ powiem Ci, że właściwie większość SEOwców uważa, że H1 powinien być jeden, a reszta to jak sobie chcesz. Z tą jedną ‚hajedynką’ to też nie jest do końca tak ponieważ od jakiegoś czasu bardzo popularne są strony typu one-page. Znasz je doskonale – to te strony, które się ciągną jak spaghetti i klikanie w przyciski nie przenosi cię na inne podstrony, tylko jeździsz sobie w górę i dół.

Więc jeśli masz tego typu stronę zrobioną w HTML5 masz możliwość zrobienia sekcji <section>. To powoduje, że oddzielasz fragmenty strony od siebie i tu (podobno) może swobodnie zastosować więcej niż 1 nagłówek H1 (w sensie 1 nagłówek H1 na sekcję. Nie myśl że dasz sobie kilka ‚hajedynek’ w jednej sekcji i specjalista SEO ci radośnie przyklaśnie 😉 ).

Jeśli zaś chodzi o H2 i resztę gangu świeżaków to generalnie nie ma jakichś wielkich problemów by je stosować w większej ilości. Pamiętaj jednak, że nagłówek służy do wydzielenia czegoś ważnego, więc jeśli zrobisz sklep i nagłówkami H2 oznaczysz sobie takie elementy jak ‚kontakt’, ‚o nas’, ‚oferta’ to zakładam, że jeśli dasz sklep specjaliście SEO to zarządzi rewolucję w nagłówkach.

Podsumowanie – nagłówki SEO w pigułce

  • Stosuj jeden nagłówek H1 na podstronę (jeśli na stronie masz <section> zasadą jest 1 znacznik H1 na sekcję)
  • Jeśli prowadzisz bloga to dobrze jest tytuły wpisów dawać w H1
  • Nagłówki H2 są drugie w hierarchii – używaj ich do rozdzielania ważnych fragmentów tekstu
  • W nagłówkach H2 używaj fraz SEO oraz zdań w formie pytań (tak jak masz u mnie np. ‚Co to jest nagłówek H1?’)
  • Nagłówki H3, H4, etc. używaj jak chcesz ale staraj się zachować hierarchię i kolejność, czyli nie używaj nagłówków H6, jeśli nigdzie na stronie nie masz H2,H3,H4,H5
Share
Optymalizacja title – pozycjonowanie stron – poradnik
Jak zacząć pisać testy automatyczne? Robotem!
Magda

Testerka, exSEO, właścicielka stajni jednorożców. Prywatnie fanka gier z serii Elder Scrolls, a także dumna posiadaczka kotki Luny i samochodu Skoda Fabia.

krok po kroku pozycjonowanie seo-samouczek

Powiązane wpisy

Optymalizacja title – pozycjonowanie stron…
Jak zacząć pozycjonowanie strony? Wybór…

Najnowsze wpisy

  • Jak zacząć pisać testy automatyczne? Robotem!
  • Optymalizacja nagłówków – pozycjonowanie
  • Optymalizacja title – pozycjonowanie stron – poradnik

Tagi

aplikacje Google Analytics krok po kroku pozycjonowanie robot framework Search Console seo-samouczek techniczne testy automatyczne

Skontaktuj się ze mną!

Kontakt

Chwila rozrywki

Gra z różowym jednorożcem

  • Strona główna
  • O mnie
  • Aplikacje
Copyright 2017 Pink Unicorn Studio
Theme by Colorlib Powered by WordPress
  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.