Magdalena Pospieszała

Jako specjalista SEO pracuję od 4 lat. W międzyczasie zoptymalizowałam wiele serwisów internetowych. Począwszy od małych stron-wizytówek, których liczba podstron ograniczała się do kilku, maksymalnie 10 podstron (takich jak: kontakt, o mnie, oferta) po serwisy z site'em (czyli tymi podstronami, które Google zaindeksowało) liczącym setki tysięcy podstron. Przełożyło się to na zebranie wiedzy, która pozwala mi doradzić klientowi co może być dla niego opłacalne. Obecnie moim miejscem zamieszkania jest Wrocław, ale jak wiemy: internet nie ma granic. 

Co robi specjalista SEO?

Głównym zadaniem jakie bierze na siebie specjalista SEO jest to by serwis stał się przyjazny dla robotów wyszukiwarki. Jest to konieczne, ponieważ strona, która 'przeszkadza' robotom w ich pracy nie będzie miała dużej widoczności, pozycji ani ruchu. Co za tym idzie, trudniej będzie o pozyskanie klienta czy spełnienie innych, założonych przez właściciela strony, celów. W tym celu specjalista SEO przeprowadza audyt w którym pokazuje co i gdzie należy poprawić tak, by serwis dobrze się indeksował i budził niejako zaufanie do witryny.

Wyobraźmy sobie następującą sytuację:

Mamy sklep z narzędziami. Na stronie nigdzie nie ma żadnych nawiązań do tego, jaki jest to sklep. Załóżmy, tak dramatyczną sytuację, że nazwa sklepu nie nawiązuje do narzędzi, zdjęcia przedstawiające towar nie są opisane, a produkty nazwane niekonkretnie (np. zamiast 'śrubokręt taki a taki', mamy ,powiedzmy, numer z katalogu producenta). W jaki sposób roboty odwiedzające tę stronę mają zauważyć, że jest to sklep z narzędziami? Od tego właśnie jest specjalista SEO - wie co poprawić by osiągnąć najlepszy rezultat.


Nie zależy mi na tym byś mnie wybrała, zależy mi na tym byś dostała to, czego naprawdę potrzebujesz. Wysokiej jakości usługę, bez ściemy.

Więcej o tym na czym polega: audyt SEO

Mój profil na LinkedIn

Zainteresowana? Napisz!